Všeobecný diskuzní koutek > Auto moto lásky

Nová Škoda Superb! Jak se Vám líbí?

(1/20) > >>

MaXiPes:



Druhá generace Škoda Superb si odbyla svou světovou výstavní premiéru na autosalonu v Ženevě. Nový Superb je především hodnotný a skvostný automobil. Svědčí o tom jeho délka 4 838 mm, což je o 28 mm více než u předchozího modelu. Co se týče designu, je vidět, že Škoda Auto se snažila nový Superb na první pohled odlišit nejen od Octavie, ale především od ostatních automobilů koncernu VW, tedy VW Passatu a Audi A6.

K největšímu překvapení patří zadní část, jejíž vzhled byl spíše podřízen funkci. Z bočního profilu se Superb prezentuje jako klasický tříprostorový sedan. Díky variabilnímu otevírání pátých dveří Twindoor je ale vše trochu jinak. Zákazník má ve skutečnosti opravdu možnost největší Škodu používat jako sedan a otevřít pouze víko zavazadelníku, v případě potřeby jej však může zvednout i se zadním sklem.

Objemný zavazadlový prostor pojme v základním uspořádání 565 litrů nákladu, tedy o 85 litrů více než u předchozího modelu. Po sklopení opěradel zadních sedadel vzroste objem na 1670 litrů a z reprezentativní limuzíny je doslova dodávka. Tato kombinace mezi lifbackem a sedanem není samoúčelná, zvláště pokud chce novinka uspět na velkých trzích, jako je Rusko.

Největší škodovka kombinuje užitkovost s elegancí a cílem druhé generace je dostat se na špičku v rámci vyšší střední třídy také co se týče vnitřního prostoru. Cestující čeká po otevření dveří velkoryse pojatý, dobře vybavený interiér. Zejména na zadních místech jsem se cítil velice dobře a ani vyšší postavy tam podle mého nebudou mít problém s nedostatkem prostoru jak v oblasti kolen, tak i hlavy. V nabídce výbavy se objevují takové prvky jako plně elektronicky ovládaná klimatizace, automatizovaný parkovací systém a adaptivní světlomety. Bezpečnostní výbava zahrnuje až devět airbagů, z nichž nejzajímavější je ten řidičův chránící v případě nárazu jeho kolena.

Pro pohon Superbu nabízí Škoda po třech benzínových a dieselových motorech, přičemž jejich výkon začíná na 105 a končí na 285 koních. Superb se stane asi největším modelem koncernu VW, který dostane přeplňovaný motor 1,4 TSI. Turbodmychadlem přeplňovaný agregát poskytuje až 92 kW, resp. disponuje 200 N.m točivého momentu v širokém rozsahu otáček. Tento nejúspornější zážehový motor má jezdit se Superbem za méně než sedm litrů benzinu, přičemž spolupracuje s manuální šestistupňovou převodovkou. Asi nejlepší volbou ze zážehové nabídky bude známý čtyřválec 1,8 TSI.

Ke standardní šestistupňové převodovce u něj bude Škoda dodávat poprvé i dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku DSG. Vrcholem modelové řady a současně nejvýkonnějším motorem sériového modelu v historii Škody Auto je zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,6 l. Tento motor bude standardně dodáván se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Trojice úsporných turbodieselů je tvořena dvěma hlučnějšími agregáty se vstřikováním PD, od kterého koncern Volkswagen upouští: 1,9 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (103 kW). Vrcholem je pak podstatně kultivovanější a výkonnější dvoulitr TDI (125 kW).

Souhrnem svých vlastností bude škoda Superb patřit k nejatraktivnějším nabídkám ve svém segmentu na trhu. Osobně si myslím, že její prodeje lehce překonají svého předchůdce, kterého se vyrobilo více než čtyřicet tisíc kusů. K tomu by měla dopomoci nejen příznivá cena začínající na českém trhu částkou 619 900 Kč, ale i chystaná verze kombi.

fox33:
No neni to spatny auto .Ten twindoor kufr si myslim ze byl vynikajici napad.
Zajimavost je clanek z jednoho deniku kdyz uz sme u ceny superbu :D

Jakou cenu má Škoda Superb
Napadlo vás někdy, kolik může stát automobilku vyrobení vašeho auta? Určitě to bude částka o dost nižší, než kolik za něj zaplatíte. Tuzemské Škodě ukradli přímo z fabriky nově vyrobený superb. Do policejního protokolu automobilka uvedla výši škody 350 tisíc. Teď se vykrucuje a tvrdí, že to byl omyl.
Nejlevnější Škoda Superb, která teď svou kariéru v modelové řadě tuzemské automobilky končí, aby vyklidila místo pro novou generaci, stojí 619 900 korun.

Vlasta Lepková, vrchní inspektorka policie v Rychnově nad Kněžnou, dnes potvrdila, že automobilka nahlásila škodu 350 tisíc korun.

"Jde samozřejmě o cenu výrobní, nikoli tržní, která bude podstatně vyšší," řekl pro Rychnovský deník Richard Chaloupka, velitel služby kriminální policie z Rychnova nad Kněžnou.

Tiskový mluvčí Škody Jaroslav Černý ovšem tvrdí, že původní částka byla uvedena špatně.

Kolik stojí auto
"Je jasné, že výrobní cena auta se od koncové, kterou platí zákazník, musí lišit. Je třeba připočítat náklady za výzkum, vývoj, marketing, reklamu, ale také je třeba zaplatit zaměstnance, daně a další náklady," říká automobilový novinář Petr Buček.
Na reklamu automobilky vynakládají velké peníze. Škodu stálo v roce 2006 jedno prodané auto na reklamě podle odhadů 6148 korun. Odhaduje se, že celkově utratila mladoboleslavská automobilka předloni v Česku za reklamu téměř 400 milionů.



Merlin:
No já bych řekl, že narozdíl od NEW Fabie , která vypadá na korejský produkt, je Superb povedenej, jen aby moc nelezl v rámci koncernu "do zelí " Passatu a němci ho nezařízli třeba na motorech  >:(

fox33:

--- Citace: Merlin  15. 03. 2008 v 00:51:13 ---No já bych řekl, že narozdíl od NEW Fabie , která vypadá na korejský produkt, je Superb povedenej, jen aby moc nelezl v rámci koncernu "do zelí " Passatu a němci ho nezařízli třeba na motorech  >:(

--- Konce citace ---

Tak vypada to ze motorove si povede velmi dobre.
Základním motorem má být benzinový motor 1,4 TSI přeplňovaný turbodmychadlem a kompresorem.Prozatím není známo, kterou z výkonových verzí (90, 103 a 125 kW) nabízených koncernem VW dostane. Vrcholem benzinové nabídky bude šestiválec 3,6 litru.
Samozřejmostí jsou naftové čtyřválce TDI. Základ nabídky by měl tvořit archaický motor 1,9 TDI PD, který doplní nové moderní commonrailové dvoulitry

1,4 TSI
Konstruktérům VW se podařilo téměř popřít heslo pana Bentleye "Objem ničím nenahradíš". Říkají: "Jde to – turbem, kompresorem a přímým vstřikem."
Neskutečně pružný, lehkonohý, střelhbitě reaguje na sebevětší zlomyslnost, která se urodí v hlavě řidiče - tak se dá jednoduše popsat dojem TSIčka. Díky kompresoru, který dopuje motor kyslíkem od nízkých otáček do doby než se roztočí vrtule turba, je v každé chvíli k mání dostatek výkonu. Tento dvojitý doping si dopřává motor 1,4 vybavený systémem přímého vstřikování paliva FSI.
Maximální kroutící moment je 240 newtonmetrů
Kouzlo motoru ale spočívá někde jinde. Zvolená technologie totiž zaručuje dokonalou linearitu agregátu, není třeba čekat na sepnutí turbodmychadla a udržovat otáčky nad potřebnou mezí, TSIčku se stačí přehoupnout přes nějakých tisíc otáček aby dokazal vozu dat rychlost.

MaXiPes:
No tak na verzi 1,4 TSI si rád počkám a dám si předváděcí jízdu.
To by mě sakra zajímalo...

//fox33:ti to ani nepucej, musis si odvest primo ze Skodovky jako nekteri zamestnanci to ted delaj  :D

Navigace

[0] Seznam témat

[#] Další strana

Přejít na plnou verzi