Všeobecný diskuzní koutek > Zdraví

Letní sporty

(1/2) > >>

jenda.vranik:
Jsem vám narazil na jeden článek a napadlo mě, proč ho sem nezařadit.

Takže pokud se nechcete celé léto jen válet u kompu a udělat něco pro svou kondici, tak tady máte jednoduchý přehled letních aktivit, při kterých se rozhodně nudit nebudete. Navíc při nich spálíte i nějakou tu kalorii :)

1) Jízda na kole
Kalorie : dle vaší váhy a intenzity jízdy na kole spálíte průměrně 680 kcal/hod.

Výhody: jízdou na kole posilujete především spodní část těla. Nezatěžujte klouby a šlachy. Narozdíl od jiných sportů zvládnete na kole jezdit i delší dobu, a tím zvýšíte účinky hubnutí.

Mýtus: z jízdy na kole vám rozhodně nezesílí stehna. Ženy nemají fyziologické dispozice k nárůstu svalů (až na výjimky) a nohy se vám pouze dokonale zpevní.


2) In-line bruslení (my favourite :) )
Kalorie: díky in-linům spálíte 400 kcal za hodinu. Samozřejmě záleží na intenzitě. Těch 400 Kcal je pro rychlejší jízdu. I tak je to ale výborná aktivita ;-)

Výhody: posílíte dolní končetiny, hýždě i horní polovinu těla. In-line bruslení prospěje i kardiovaskulárnímu systému. Nezáleží na vašem věku a kondici, bruslit se může naučit každý bez rozdílu.

Mýtus: brusle nejsou výsadou jen mladých! (To platí pro skupinu našich starších kolegů na maxifóru ;) )


3) Horolezectví
Kalorie: horolezectvím spálíte až 640kcal za hodinu!

Výhody: při horolezectví zapojujete řadu svalových skupin. Protože zaujímáte různé pozice, používáte i svaly, které při jiných sportech zůstávají v klidu. Nejdůležitější je síla v horní polovině těla a v nohou.

Mýtus: myslíte, že horolezectví nezvládnete? Máte slabé ruce a lezení po skalách není nic pro vás? Aspoň to zkuste. Zkušení horolezci vám potvrdí, že na síle rukou až tak nezáleží. Jde o grif, který časem získáte a bez problému se udržíte.


4) Vodní lyžování
Kalorie: 540 Kcal/hod

Výhoda: posílíte celé tělo. I když vás táhne člun nebo vlek, vydáváte energii. Můžete jezdit slalom, zkoušet skoky nebo figurální jízdu. Vodní lyže slibují atraktivní zábavu a neobyčejné sportovní zážitky.

Mýtus: Vodní lyže nejsou jen módní záležitostí. Mají u nás více než čtyřicetiletou tradici.



5) Plavání
Kalorie: Plaváním spálíte spoustu kalorií, až 480 kcal/hod.

Výhody: Plavání nezatěžuje klouby a je vhodné i pro zdravotně postižené a starší osoby. Počet spálených kalorií závisí na stylu, kterým plavete a také na rychlosti. Plavání výborně posiluje srdeční činnost. Posilujete téměř všechny svalové skupiny.

Mýtus: Plaváním nic nezhubnete? Omyl, kalorie se spalují i v bazénu a pevné tělo je důkazem.


6) Beach volejbal
Kalorie: 720 kcal/hod

Výhody: Plážový volejbal a pobíhání v písku vám dá pořádně zabrat a navíc se báječně pobavíte. Při rekreačním beach volejbalu lze hrát ve třech i čtyřech na každé straně. Beach volejbalem zaměstnáte svalové skupiny celého těla. Posílíte šlachy, vazy kloubů a svaly. Pískový podklad chrání meziobratlové destičky, protože tlumí všechny dopady.

Mýtus: Myslíte si, že beach volejbal lze hrát jen na dovolené u moře? I u nás existuje dostatech beach kurtů, kde si můžete v létě zahrát.

noviisek:
to mě zajímá jakej borec by jel hodiny na vodních lyžích :D to by pak měl nohy jak teréní bažant :D
to se nedá takhle spočítat, všechno se odvíjí od vaší váhy, techniky, okolních podmínkách a nasazení !

jenda.vranik:
tak to je samozřejmé, že záleží na těchto všech činitelích. Ovšem pokud chceš být detailní, tak pro si můžeš vypočítat kteroukoli činnost. Je to záležitost fyzikálních výpočtů. Ale to je fuk. Hlavní přeci je, že to někdo dal dohromady a ostatní si mohou orientačně spočítat výdej energie při jednotlivých činnostech.

Ferda_Mravenec:
na horká léta je nejlepší plavání

robas:
Já jsem v létě zásadně pro kolo, nejen, že se na něm dá lecos vidět, ale i zažít, takový adrenalinový sjezd po rozbité lesní cestě to je teprve sport jak má být ;D

Navigace

[0] Seznam témat

[#] Další strana

Přejít na plnou verzi